EUROTRASH News 목요일 라운드!
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Strade Bianche는 토요일에 있으며 투스카니의 모든 팀 뉴스와 Paris-Nice, Le Samyn의 경주와 비디오를 가지고 있습니다. 뱀파이어가 돌아온다 – Top Story. UAE 팀 에미레이트 항공은 바람 터널에 있었고 Adam Yates는 Tour de France, Victor Campenaerts 및 Hour Record로 돌아 왔습니다. E3 BrinckBank는 개구리를 잃고 Caja Rural-Seguros RGA는 해머 시리즈, Skoda 및 ASO를 타며 최고의 비디오를 제작합니다. UAE 투어 2019의 순간. EUROTRASH 목요일 사이클 뉴스의로드.
최고 이야기 : 흡혈귀 반환!우리가 도핑의 세계가 사이클링에서 벗어나고 있다고 생각한 것처럼, 오스트리아에서의 혈액 도핑 조사. 원래 크로스 컨트리 스키어에 관해서, 프로 사이클리스트 인 Georg Preidler와 Stefan Denifl을 끌어 들였습니다.
Denifl은 2019 년 CCC 팀과 계약을 맺었지만 '개인적인 이유'로 인해 올해 초에 계약을 종료했습니다. Denifl은 최근에 밝혀진 오스트리아 도핑 스캔들에서 언급됩니다. 이 사건의 주요 초점은 독일 의사 인 마크 슈미트 (Mark Schmidt)에 있으며, 그는 과거 Gerolsteiner 팀의 의사였습니다. 최근에는 슈미트 (Schmidt)가 다양한 스포츠 분야에서 일해 왔습니다. 최근까지 그는 운동 선수, 축구 선수 및 수영 선수를 '돕는'활동을 해왔습니다. 몇몇 크로스 컨트리 스키어들은 또한 혈액 도핑의 사용과 관련이 있습니다. 오스트리아 맥스 하우 커 (Max Hauke)는 수혈 중에 최근에 잡혔습니다.
게오르기 프리 들러 (Georg Preidler)는 오스트리아 언론 매체에 프로 경력 동안 혈액 도핑을 사용했다고 시인했다. 프리 들러는 일요일에 도핑 사용을 압수하기 위해 경찰에 갔다. "나는 피를 흘렸지 만 그것을 되돌려주지는 않았다. 그러나 생각과 사기성 의도는 범죄 다." 그는 오스트리아 신문에 말했다. 크로넨 자이퉁. 그는 "지난 며칠 동안은 악몽을 꾸고 나는 잠들지도 못하고 먹지도 못하고 유죄 판결을 받았는지도 모른다"며 "도핑 의사가 모든 것을 코딩했는지는 모르겠다"며 "그러나이 비밀로 더 이상 살 수는 없다"고 말했다.
Preidler에 따르면, Schmidt가 첫 번째 조치를 취했기 때문에 그는 도핑 의사와 접촉했다. "지로와 같은 나의 모든 성공은 깨끗했습니다. 나는 도핑을하지 않아도 좋았고, 거짓으로 경쟁하지 않았습니다. 그렇게하면 재미 있습니다." 그들은 항상 새로운 계약에 대한 성과와 걱정의 압력이 있음을 그에게 확신 시켰습니다. "그리고 나서 당신은 더 많은 운동 선수들이 그것을 사용한다고 들었습니다. 그것은 천천히 압박감을 덜어줍니다. 그들은 내가 잡히지 않을 것이라고 확신했습니다. 당신은 매일 훈련하지만, 결코 끝내지 못합니다. 그러면 당신은 더 많은 것을 원합니다. 혈액 도핑은 많은 노력도, 그들은 당신에게 와서 그것을 가져 가라. " 결국 프리 들러가 포기했다. "그게 내 가장 큰 실수 야. 속임수를 쓰는 사람 한테 미안하다고 말해야 해. 미안해! 앞으로 몇 주는 어려울거야.하지만 다른 선수들의 이름은 모르겠다. 국제 지진이 되십시오. "
오스트리아 도핑 스캔들에서 Preidler와 Denifl이 자백 한 결과로 UCI는 당분간 두 라이더를 모두 정지 시켰습니다. 두 사이클리스트의 진술은 오스트리아의 현재 조사에서 크로스 컨트리 스키에서의 도핑 사용에 관한 문서에도 포함되어 있습니다. 그 근거로, UCI는 임시 정학을 발표했습니다. 자전거 노조는 Preidler와 Denifl에 대한 곧 진행될 절차에서 오스트리아 반 도핑기구 NADA를 도울 것이라고 말한다. 또한 UCI는 다른 모든 관계자를 도울 것입니다.
오스트리아의 도핑 스캔들이 새로운 방향을 돌고있다. 40 개의 혈액 가방이 발견되었으며 경찰은 운동 선수들에게 자신을 선언하도록 호소했습니다. 이제 'Operación Puerto'의 반복과 다른 스포츠의 선수들에 대한 호소가 있을까요?
Denifl과 Preidler – 축하하기에별로 :
Le Samyn 2019Florian Sénéchal은 Deceuninck – Quick-Step에게 Spring Classics에서 세 번째 우승을 안겨주었습니다. 화요일 Le Samyn 제 51 판을 수상했습니다. 프랑스 인은 어려운 레이스 끝에 Aimé De Gendt (Wanty-Gobert)와 2018 년 레이스 우승자 Niki Terpstra (Direct Energie)를 뛰어 넘었습니다.
페이스는 초기부터 매우 높았습니다. 이것은 초기 마무리의 신호였습니다. 피로 톤은 다른 그룹에서 파산했다. 디펜딩 챔피언 Terpstra는 처음에 놀랐지 만 네덜란드 인은 Direct Energie 팀에게 70km를 주문했습니다. Adrien Petit은 Terpstra에서 가장 열심히 일했고 부분적으로 그로 인해 10 명의 라이더로 이루어진 새로운 그룹이 무산되었습니다. Terpstra는 Brian van Goethem과 Deceuninck 퀵 스텝 라이더 Rémi Cavagna, Tim Declercq 및 Pieter Serry와 함께있었습니다. 이 그룹은 성공하지 못했고, 따라서 약 60 명의 라이더를 재편성하여 50km를 레이스에 남겨 두었습니다. 피에트 세리 (Pieter Serry)와 아이 메 드 겐트 (Aimé De Gendt)가 시도한 다음 두 벨기에 인은 30 초의 최대 리드를 가졌다.
Serry와 De Gendt는 5 명의 역 공격자들에 의해 잡혔습니다 : Elmar Reinders, Jesper Asselman, Stijn Vandenbergh, Declercq 그리고 Rémy Mertz. 다이렉트 에너 지 (Direct Energie)는 리더 그룹 Terpstra에게 승리의 또 다른 기회를 제공하기 위해 쫓는 그룹에서 높은 페이스를 유지했습니다.
Terpstra는 Chemin de Wihéries를 공격하여 지도자들을 잡으려고했습니다. 그는 성공했지만, 그는 Lars Boom과 Florian Sénéchal을 데리고 10 명의 라이더를 10 킬로미터 앞쪽으로 데려갔습니다. Terpstra, Boom 및 Sénéchal은 모두 독창적 인 시도를했지만 아무도 그것을 고수 할 수는 없었습니다. 마무리에서 4km 떨어진 Rue de Belle Vue의 자갈 위에서 Sénéchal은 Boom과 Terpstra를 데리고 가속화했습니다. 세 선수는 경기를 한 것처럼 보였지만 De Gendt와 Declercq는 그 선수들과 크로스했습니다. 그들 모두가 서로를 보았을 때, Declercq는 뛰어 내렸지 만, 그는 전속력이있는 Boom에 의해 마무리 전에 잡혔습니다. 네덜란드 인은 너무 일찍 움직 였고 세네갈 (Dee Gendt)과 테프 스트라 (Terpstra)와 함께 스프린트에서 우승 한 세네 칼 (Sénéchal)에게 패했다.
Le Samyn 수상자 Florian Sénéchal (Deceuninck – Quick-Step) : "모든 사람들이 내가이기겠다고 말하고 있었기 때문에 나는 그것이 일어날 것이라고 믿기 시작했다. 나는 하루 종일 일했고 나에 대한 확신을 가지고있는 훌륭한 팀을 가지고 있었다. Tim, Rémi 및 Pieter는 모두 환상적이었다. 다른 조약과 달리 무모한 움직임이 없었습니다. 최종 조약돌 부문에 대한 공격에도 불구하고, 나는 매우 강하게 느껴졌 기 때문에, 그 계획은 스프린트를 기다리는 것이 었습니다. 나와 Sam 팀. Le Samyn은 정말 아름다운 경주이며, 특히 오늘 마누의 아내 인 Margot의 생일과 같이 나는 위에 행복하게 나왔다. 그녀는 내가 시작하기 전에 나에게 내가 이기길 원한다고 말했다. 나는 그녀에게 그런 선물을 할 수있어서 기쁘다. 그리고 그녀와 함께 첫 프로 우승을 축하한다. 결코 잊지 못할 특별한 날이다! "
둘째, Aimé De Gendt (Wanty-Gobert) : "세리와 함께 공격 한 순간 나는 몇 명의 동료가되기를 바라고 있었다 .2 명의 라이더만으로 바람에 맞서 싸우는 것이 힘들었지 만, 결승에서 회사를 가질 때까지 계속 페이싱을 계속했다 .8 명의 라이더가 30km Sénéchal은 스프린트에서 가장 강한 선수 였지만, 다른 선수들보다 앞서 있었고, 나는 이전의 노력에서 이미 많은 에너지를 사용했다. 왈룬 사이클링 시즌 첫 경기에서 우리 스폰서들에게는 아주 좋은 상금이 될 것입니다. 일요일에는 Roeselare의 GP Monseré에서, 스페인에서는 짧은 훈련 캠프에 참가하게 될 것입니다. 그 후 나는 대부분의 고전에서 경쟁 할 것입니다. 작년에 나는이시기에 몸이 아팠다. 그래서 나는 곧 내 주에 나의 가치를 보여주기를 바란다. "
셋째, Niki Terpstra (직접 에너지) : "나는 기쁜 마음으로 새로운 포디움 장소가 옳다. 팀이 어떻게 달려 든 것에 만족한다. 자갈길로 모든 것을 놓을 수 있었기 때문에, 나는 선두 그룹으로 탈 수 있었다. 세네갈은 이미 그의 강한 최종 스프린트를 감안할 때, 처음부터 최우수 선수였으며, 결승전에서의 승리를위한 전술적 인 싸움이었습니다. 정말로 행복합니다. 새로운 포디움 장소가 맞습니다. 나는 여러 승자가 아닙니다. 때로는 좋은 종족에 이기지 만, 나는별로 이기지 못합니다. "
Le Samyn 검색 결과 :
1. Florian Sénéchal (Fra) Deceuninck – 퀵 스텝 (4:38:20)
2. Aimé De Gendt (Bel) Wanty-Gobert
3. Niki Terpstra (Ned) 직접 에너지
4. Lars Boom (Ned) Roompot-Charles
5. Pieter Serry (Bel) Deceuninck-Quick Step 0:01
6. Stijn Vandenbergh (Bel) AG2R-La Mondiale
7. Tim Declercq (Bel) Deceuninck – 퀵 스텝 (0:06)
8. 엘마 레인 더스 (네드) Roompot-Charles 0:08
9. Jesper Asselman (Ned) Roompot-Charles, 0:14
10. Rémy Mertz (Bel) Lotto Soudal, 0:19.르 Samyn'19 :
Strade Bianche 2019토요일은 이탈리아의 프로 운동 선수가 13 번 트란스 비안 체에서 토스카니의 '하얀 길'을 타고 타고있는 것을 본다. 일기 예보가 마른 것처럼 들리므로 2018 진흙 목욕을 반복하지 않아도 금년은 먼지가 날 것입니다.
2019 Straide Bianche : 모두 Benoot와 Van Der Breggen을 에뮬레이트하고 싶습니다.
남자와 여자의 잠정 엔트리리스트는 "유럽의 남쪽에있는 북부 클래식"의 시작 부분에 각각 21 개의 팀으로 발표된다. 일요일의 그랜 폰도 (Gran Fondo)에서 5,000 명의 선발 투수.
3 월 9 일 토요일 Strabe Bianche에서 큰 전투가있을 것으로 예상됩니다. 지난 2018 년 Tour de France에서 우승 한 Geraint Thomas, 여러 그랜드 투어 챔피언 Vincenzo Nibali, 이전 Strade Bianche 수상자 인 Moreno Moser (2013), Zdenek Stybar (2015) 등 지난 시즌의 우승자 인 Tiesj Benoot 및 기타 여러 챔피언이 시작되었습니다. 그의 팀 동료 인 Julian Alaphilippe, 올림픽 챔피언 Greg Van Avermaet과 전 Cyclocross 세계 챔피언 Wout van Aert가 포함되어 있습니다. 맨체스터 유나이티드에서는 21 명의 팀이 각각 7 명의 라이더로 구성되어 있으며, 21 명의 여자 팀은 6 명의 선수로 구성됩니다. 1 위는 작년 우승자 인 UCI로드 월드 챔피언 인 안나 반 데르 브레겐 (Anna van der Breggen)이 착용 할 수있는 1 위입니다.
제 13 기 비앙 슈 NAMEDSPORT
184km, 자갈 도로에서 11 개 섹터와 63km (코스의 34.2 %)
UCI WORLDTEAMS – 각 7 명씩 21 개 팀 – UCI 규정에 따라 18 개 팀 초대 :
LOTTO SOUDAL (BEL) – Benoot, Wellens
AG2R LA MONDIALE (FRA) – Latour, Dillier
ASTANA 프로 팀 (KAZ) – Fuglsang, Lutsenko
바레인 – 메리 다 (BRN) – 네발리, 모 홀릭
BORA – HANSGROHE (GER) – Oss Majka
CCC 팀 (POL) – Schaer, Van Avermaet
DECEUNINCK – QUICK – STEP (BEL) – Stybar, Alaphilippe
EF EDUCATION FIRST (미국) – 클라크, Kangert
GROUPAMA – FDJ (FRA) – Küng, Ludvigsson
MITCHELTON – 스코트 (AUS) – Juul Jensen, Scotson
MOVISTAR 팀 (ESP) – Landa, Bennati
팀 차원 데이터 (RSA) – Kreuziger, Valgren
팀 점보 – VISMA (NED) – Van Aert, Van Poppel
팀 카투사 알파인 (SUI) – 하스 바타 글린
팀 스카이 (GBR) – Thomas, Moscon
팀 선 웨브 (GER) – Roche, Arndt
TREK – SEGAFREDO (USA) – 몰리 마, 브람 빌라
UAE TEAM EMIRATES (UAE) – Gaviria, Rui Costa
UCI 프로페셔널 컨티넨탈 팀 – 와일드 카드 3 장NERI SOTTOLI SELAL ITALIA KTM (ITA) – 비스 콘티, 벨라스코
NIPPO – VINI FANTINI – FAIZANÈ (ITA) – Moser, Lobato
생명 개념 – B & B 호텔 (FRA) – Bagot, De Backer.제 5 회 비안 슈 여자 엘레트 나마 포트
자갈 도로에서 136km, 8 개 섹터 및 31.4km (코스의 23.1 %)
UCI 여자 팀 – 각 6 명의 선수로 구성된 21 개 팀 – UCI 규칙으로 초청 된 14 개 팀 :
BOOMS 돌먼 사이클링 팀 (NED) – 반 데르 브레겐, 블락
ALE CIPOLLINI (ITA) – 요세미티 Quagliotto
비글라 (DEN) – 라이트 루드윅
캐년 / / SRAM RACING (GER) – Niewiadoma, 체 치니
CCC – LIV (NED) – Vos, Moolman-Pasio
FDJ 누벨 르 – AQUITAINE FUTUROSCOPE (FRA) – Gillow, Bravard
MITELTON SCOTT (AUS) – 스프린트 반 블레텐
MOVISTAR 팀 여자 (ESP) – Biannic, Gonzalez
팀 선 웨이브 (NED) – 브랜드, 리베라
팀 팁코 – 실리콘 밸리 은행 (미국) – 잭슨, 슬릭
TEAM VIRTU CYCLING (DEN) – 바스 티아 넬리, 알레 루드
TREK – SEGAFREDO (미국) – Longf Borghini, Neff
VALCAR CYLANCE CYCLING (ITA) – 발사모, 콘 팔로 니에리
WNT ROTOR PRO 사이클링 팀 (GER) – 잠깐, Magnaldi.와일드 카드 7 장 :
아로마 티아 – BASSO BIKES – VAIANO (ITA) – Leleivyte, Beggin
BEPINK (ITA) – Guderzo, Medvedova
BTC CITY LJUBLJANA (SLO) – Pintar, Simmonds
EUROTARGET – 비앙 키 – 비또 리아 (ITA) – 피단자, 코 브릭
LOTTO SOUDAL LADIES (BEL) – 밴 덴 스틴, 크리스마스
SERVETTO – PIUMATE – BELTRAMI TSA (ITA) – Casasola, Coston
톱 여자 FASSA BORTOLO (ITA) – Tomasi, Dalla Valle.3 월 10 일 일요일 – The Gran Fondo
3 월 10 일 일요일, 전날 여자 프로 경기와 동일한 코스에서 그랜 폰도는 테레 디 시에나 (Terre di Siena)의 Strade Bianche를 타고 5,000 명의 낚시를 좋아하는 라이더를 만날 수 있습니다. 낚시를 좋아하는 경주를 시작하자마자 Gianni Moscon, Leonardo Basso, Sport Directors Matteo Tosatto, Dario David Cioni 등 Team Sky 회원이 줄을 서게됩니다.
레이스 본부
Race Headquarter는 예비 작전과 경주 일전의 이전 판, Montepaschi Foundation이있는 Palazzo Sansedoni와 Piazza del Campo를 마주보고있는 역사적인 건물에 있습니다.
2019 Strade Bianche 하이라이트 :
밴 Avermaet 반환 Straich Bianche 아이언 연단 결과로 돌아 가기공격적인 승차와 Omloop Het Nieuwsblad에서의 2 위를 한 Greg Van Avermaet은 3 월 9 일 토요일에 Strade Bianche의 출발 라인으로 돌아올 때 그의 솔리드 폼을 이탈리아로 옮기려고합니다.
CCC 팀의 핵심 클래식 명단은 184km 경주에서 60km 이상을 차지하는 상징적 인 흰 비포장 도로로 유명한 레이스에서 밴 애버 마켓 (Van Avermaet)을 지원합니다.
"우리는 Omloop Het Nieuwsblad에서 Greg Van Avermaet이 그 순간 정말 강하다고 보았습니다. 그는 훌륭한 레이스를했고 Strade Bianche는 그의 특성에 잘 어울리 며 토요일에 또 다른 좋은 결과를 노리고 있습니다. Michael Schär와 Łukasz Wiśniowski는 이전에 줄을 서고 있었지만 Josef Černy, Gijs Van Hoecke, Nathan Van Hooydonck, Guillaume Van Keirsbulck 등이 모두 처음으로 경주를 발견하게됩니다. 그럼에도 불구하고 팀은 이러한 종류의 지형에 강하고 경험이 많기 때문에 Strade Bianche에 대한 우리의 선택에 확신을 가지고 있습니다. " 피바 설명했다.
"이 단계에서는 비가 예상되지 않으므로 라이더가 건조한 Strade Bianche 일 때 더 좋습니다. 작년에 볼 수 있듯이 상황에 따라 경기가 결정되거나 중단 될 수 있으므로 경기가 안정적으로 유지되면 더 개방 된 경기가되어야합니다. "
반 애버 마켓 Strade Bianche에서 상위 10 위까지 낯선 사람은 아니지만 아직 최상위 단계에 서 있습니다. "올 시즌 가장 아름다운 종족 중 하나 인 Strade Bianche를 항상 기대합니다. Omloop Net Nieuwsblad에서의 내 공연은 나에게 많은 확신을 주었고 나의 형식이 좋고 고전 시절의이 시점에 있어야 할 곳이 어디인지 확인해주었습니다. 나는 항상 Strade Bianche에있다. 나는 두 번을 제외하고 모두 10 위권 안에 들었고 두 번 연단에서 끝났지 만 맨 위 단계에서는 결코 끝내지 않았다. 그래서 이것은 내 큰 목표이다. " 밴 Avermaet 고 말했다.
"항상 좋은 경기를 펼칠 수있는 또 다른 기회가 될 것입니다. 올해는 날씨가 우리가 작년에 닥친 조건보다 훨씬 좋아 보이기 때문에 토요일에 정말 좋은 경기가 될 것입니다."
Strade Bianche (3 월 9 일)
라이더 명단 :조세프 쉐니 (CZE), 마이클 셰어 (SUI), 그렉 밴 애버 마켓 (BEL), 기스 반 호케 (BEL), 나단 반 호이 동크 (BEL), 기ume 밴 키르 스 불크 (BEL), Łukasz Wiśniowski (POL)
스포츠 감독 : Valerio Piva (ITA), Fabio Baldato (ITA).2018 년 Strage Bianche의 Greg Van Avermaet :
Deceuninck – 퀵 스텝 스트레이트 Bianche
Julian Alaphilippe와 Zdenek Stybar는 토요일 경주에서 팀의 라인을 이끌 것입니다.그것의 상하의 비포장 도로, 펀치미 한 언덕, 그림 같은 풍경과 스포츠에서 가장 충격적인 끝 장소 중의 1 개로 유명한 Strade Bianche는 블록에 가장 새로운 경주 중의 1 개 임에도 불구하고, 처음부터 즉시의 고전으로 바뀌었다. 자갈과 자갈길이 섞인 지형으로 인해 이탈리아의 1 일간의 경주에서 클래식 전문가와 등산가 모두에게 열려 있으며 시즌 중 가장 훌륭하고 훌륭한 이벤트 중 하나로 기록됩니다.
2019 년 캘린더의 다섯 번째 월드 투어 임명 인 Strade Bianche는 토스카나 도시에서 토요일 아침에 출발하여 184km 길이의 매력적인 구불 구불 한 길을 향해 11 개의 자갈 부문을 포함하는 기복이있는 길을 발견 할 것입니다. 총 62 킬로미터의 두 자릿수 구배가 있습니다.
모든 썩은 조각을 남긴 뒤에, 라이더는 Via Santa Caterina에서 최대 16 %의 피치를 쳐야하는 마지막 장애물 하나를 극복해야 할 것입니다. Via Santa Caterina는 유럽 최대 규모의 피아자 델 캄포 (Piazza del Campo) 중세 이후 Palio를 호스팅하는 것으로 유명한 중세의 광장.
올해 남반구에서 해트트릭을 기록한 Julian Alaphilippe는 전에 결코 경쟁하지 못한 이벤트에서 유럽에서 첫 시즌을 보낼 준비가되었습니다. "아르헨티나와 콜롬비아에서 3 연승으로 내 시즌이 시작된 것에 매우 만족하고있다"며 "조건이 좋고 이탈리아에서의 경기가 끝나기를 기다릴 수 없다"면서 " 항상 TV에 뒤이어 계속되었고 올해 초 나는 기쁠 것입니다. 동기와 도덕이 있으며 나는 그것이 좋은 인종으로 밝혀지기를 희망합니다. "
4 년 전 Siena에서 우승 한 Zdenek Stybar는 Strade Bianche에서 항상 상위 10 위 안에 들었고 이제는 Omloop Het Nieuwsblad 챔피언 인 경험 많은 체코 인이 다시 강한 모습을 보일 것입니다. Deceuninck – Eros Capecchi, Dries Devenyns, 벨기에 챔피언 Yves Lampaert, Pieter Serry (눈과 비가 결과에 큰 역할을하는 이전 판에서 아홉 번째였던), Petr Vakoc .
"이탈리아에서의 첫 우승이며, 키가 커지고 모두가 좋아하는 경주입니다. 우리는 두 번 우승하여 다시 논쟁의 동기가됩니다. 팀을 들여다 보면 얼마나 견실 한 지 알 수 있습니다. 많은 라이더들이 차이를 만들어 낼 수 있고 레이스의 핵심 순간에있을 수 있습니다. 지난 주 결과에 이어, 우리는 경주에 대한 절대적인 확신을 가지고 다시 잘할 수 있기를 바랍니다. ", 스포츠 감독은 다비데 브라마티.
09.03 Strade Bianche (ITA) 1.UWT
기수 :(BEL), 피터 세리 (BEL), 즈데 네크 스티 바 (CZE), 페트르 바 코크 (CZE) 등이 포함되어있다.
스포츠 감독 : Davide Bramati (ITA)와 Wilfried Peeters (BEL).Julian Alaphilippe :
큰 결단력을 지닌 Bianche를 Strade하려면전 세계의 풍성한 사이클에서 가장 매력적인 노선 중 하나입니다. 제 13 회 Straße Bianche는 다음주 토요일에 전통적인 비틀림과 물결 모양의 코스로 예정되어 있으며, 포장되지 않은 부분은 길지 않습니다. 시에나의 요새에서 시작하여 184k 이후 토스카나 도시의 중심에있는 유명한 캄포 (Piazza del Campo) 광장에서 끝나는 루트는 대략 63,000 개의 자갈 도로를 제공하며 11 개 섹터에 나타납니다. 마지막으로 12km가 피니시 라인에서 라이더를 분리 할 때 매우 펀치 한 등반 (최대 18 %)이 끝납니다.
Vincenzo Nibali는 작년의 재수없는 판 이후에 Strade Bianche에게 돌아 왔습니다. 그는 자갈 길의 펑크로 멈추었습니다. 며칠 전 UAE 투어에서 돌아온 이탈리아 챔피언은 점차 성장하는 모습을 보였고 토스카나 종족이 티레노 – 아드리아 티코 (Tirreno-Adriatico)의 시작일 것입니다.
SD의 경우 알베르토 볼피: "스트라이드 비안 슈는 벨기에 고전처럼 보이고, 선수들은 하루 종일 매우 집중해야 할 것입니다. 빈첸조는 우리 주장이 될 것이고, 그는 훌륭한 경기를 할 수있을 것이라고 확신합니다."
Strade Bianche를위한 TBM의 라인업 :
(Antonio Nibali), 그레그 볼 (Grega Bole), 안드레아 가우시오 (Andrea Garosio), 얀 트라 트닉 (Jan Tratnik), 루카 피 베르 닉 (Luka Pibernik), 헤르만 페르난 슈나이너 (Hermann Pernsteiner)
Strade Bianche를 놓친 세계 챔피언Alejandro Valverde는 토요일에 Strade Bianche에서 시작하지 않을 것입니다. 세계 챔피언은 UAE 투어에서 집에 돌아 왔고 토스카나 고전을 놓치기로 결정했습니다.
챔피언은 지난 2 년 동안 우승 한 카탈로니아 투어에서 3 주 만에 컴백을하기를 희망하고있다. 팀 대니얼 베나 티 (Daniele Bennati) 팀도 투스카니에서 파티를 놓친다. Movistar의 라이더는 투어 데 라 프로방스에서 몸이 나빠져 회복 할 시간이 더 필요하다.
Movistar는 토요일에 Strade Bianche에서 플레이 할 다른 카드를 갖게 될 것입니다. Richard Carapaz가 팀을 이끌 것입니다. José Joaquin Rojas, Eduard Prades, Carlos Barbero, Carlos Betancur, Eduardo Sépulvalda 등이있다.
Straist Bianche의 Movistar :
리처드 카라 파즈 (에쿠), 호세 호아킨 로자스 (스파), 넬슨 올리베이라 (포), 에두아르드 프라데시 스파, 카를로스 바베로 (스파), 카를로스 베탕 쿠르 (콜), 에두아르도 세룰 루다 (아르 기).
올해 Valverde 없음 :
선 웨브에서 스트라 데 비엔 체까지
루크 로버츠 – 팀 Sunweb 감독 : "토요일에 Strade Bianche와 함께 클래식 시즌이 계속됩니다. 경주에는 11 개 부문에 걸쳐 60 킬로미터의 비포장 도로가 있으며 작년에 날씨와 함께 실제 경주를 보았습니다. 우리는 Sam과 경주에 데뷔를했습니다. 현재 좋은 모습을 보여주고 있으며 작년에 5 위를 차지한 로버트와 결승에 진출한 크래그 안데르센 형제들과의 첫 레이스이기도하므로 특별한 날이 될 것입니다. 니키 아스를 캡틴으로, 니콜라스를이 캡틴쉽을 지원하기위한 경험으로 데려 오십시오. 마크도 월드 투어에서 데뷔하게됩니다. 이것은 항상 놀라운 인종이며 출발 선에 도달하고 그것을 최대한 활용하기 위해 열심입니다. . "정렬 :
(DEN), Niken Arndt (GER), Marc Hirschi (SWI), Sam Oomen (NED), Robert Power (AUS), Nicholas Roche (IRE) 등이있다.
Sam Oomen :
Mitchelton-SCOTT는 토스카나의 백색 도로를 향한다.벨기에에서 열리는 클래식 레이싱의 어려운 주말을 시작으로, Mitchelton-SCOTT는 Strade Bianche의 '하얀 길'을 다루면서 또 다른 1 일 클래식으로 이탈리아로 이동합니다.
호주 루크 더 브릿지는 Omploop Het Nieusblad와 Kuurne-Brussels-Kuurne의 날카로운 끝에 그를 보았던 형태를 쌓기를 원할 것입니다. Dane Chris Juul-Jensen도 열심히 며칠간 경기에 나서기 시작했습니다. 벨기에.
2019 년 닉 슐츠 (Nick Shultz)와의 계약은 헤럴드 썬 투어 (Herald Sun Tour)에서 무대를 선발 한 시즌을 시작으로 강력한 유럽 경기를 선보일 예정이다. 팀은 UAE 투어에서 돌아온 American Brent Bookwalter와 Neo-Pro Callum Scotson과 함께 4 차례 더 새로운 계약을 맺었으며 이탈리아 Edoardo Affini와 젊은 선수 Rob Stannard는 클래식 레이싱 첫 경험을 한 후 팀을 위해 라인업을 펼쳤습니다. 지난 주말.
루크 더 브릿지 : "나는 정말 기대하고 있습니다. 아름다운 경주입니다. 이탈리아의 '하얀 길'과 토스카나 언덕을 따라 경주를 벌이고 있습니다. 과거에는 잘 지 냈습니다."
"아주 오래 전부터 있었던 새로운 인종이지만, 앞으로 몇 년 동안 그 큰 기념물 중 하나가 될 것"이라고 말했다.
"매우 힘들고, 매우 언덕이 많고 기술적 인면이 있지만, 내가 정말로, 정말로 즐길 수있는 경기이기 때문에, 우리는 팀으로서 좋은 성과를 낼 수 있기를 바라고있다."
"팀이 우리가 좋아할만한 결과를 얻지 못했지만 좋은 주말은 좋았지 만 운이 좋았다. 트렌트 인은 이틀에 걸쳐 두 차례의 충돌을 겪었다. 정말 중요했습니다. "
"그러나 팀은 우리가 정말 잘 해냈다는 것을 보여주었습니다.이 경기에 대해 재미있는 점이 있습니다. 모두가 모여서 모두가 좋은 자세로 타고 모두 팀으로 나가면 다른 종족만큼 쉽지 않습니다."
진 베이츠 – 스포츠 감독 : "우리는이 대회에 참가하는 붉은 뜨거운 선수가 아니며, 우리가 어느 정도 이점을 누릴 수 있다고 생각한다."
"우리는 Durbridge와 Juul-Jensen에 몇 명의 선수가 있는데, 전에는 톱 10을 뛰지 않았기 때문에, 좋은 성적을 거두기 위해서는 무엇이 필요한지 이미 알고 있습니다."
"그들은 프리 시즌과 이미 지난 주말 옴 루프와 쿠른에서 두드러진 좋은 빌드 업을 가지고 있었기 때문에 두 선수들과 함께 정말 좋은 승부를 가질 수 있다고 확신합니다."
"젖어있는 경우 처리하기가 매우 까다로운 종목이지만 장기 예측은 마른 것처럼 보일 뿐이지 만 결코 알 수 없으므로 두 시나리오 중 하나에 대비할 것입니다."
"특히 언덕이 많은 경주입니다. 그래서 전형적으로 당신은 종려의 고전에 가담하는 것처럼 종족의 끝이 뾰족한 끝에 등산가를 보게됩니다. 그러나 고전 선수들이 아주 잘 가고 또한 경쟁자가 경쟁 할 수있게 해주는 교차 요소가 있습니다 . "
과거:
Mitchelton-SCOTT는 Strade Bianchi에서 6 번째로 두 번이나 뛴 적이있다. 지난 시즌에는 전 라이더 로버트 파워 (Robert Power)와 함께 2017 년에 더 브릿지 (Durbridge)와 함께했다. 2017 년에는 줄런 젠슨 (Juul-Jensen)도 타석을 타고 8 위로 밀려났다.
Mitchelton-SCOTT 팀 :
Edoardo Affini (ITA 22 세), Brent Bookwalter (미국 35 세), Luke Durbridge (AUS 27 세), Chris Juul-Jensen (덴마크 29 세), Callum Scotson (호주 22 세), Nick Schultz (호주 22 세) Rob Stannard (AUS, 20).
루크 더 브릿지 :
Strade Bianche의 Groupama-FDJ 팀Stefan Küng는 토요일 BMC에서 Greg Van Avermaet의 서비스를 받고 2 년간 Strade Bianche에서 프랑스 팀의 리더가 될 것입니다. 그의 새로운 팀 Groupama-FDJ와 함께, 그는 이탈리아의 하루 경기에서 완전한 자유를 얻습니다. "나는이 과정을 두 번이나 열었지만, 나는 이미 그것에 열중하고있다. 그것은 내가 좋아하는 종족 중 하나이다. 꿈을 꾼다."
Küng 2019는 Lagoa의 Volta ao Algarve 시간 재판에서 성공으로 즉시 성공을 거두었습니다. 플랑드르 개막 주말에 그는 옴룩에서 18 위를 차지했으며 쿠른에서 21 위를 차지했습니다.
KUng은 처음에는 코스가 너무 어려울 것이라고 생각했다. 그는 팀 보도 자료에서 다음과 같이 말했다. "하지만 나중에 모든 사람들이 힘들다고 깨달았습니다 .15 번째와 16 번째를 마쳤으며 많은 실수를하지 않았습니다. 그렉 밴 애버 마켓을 지원하는 동안 이러한 결과를 얻을 수있었습니다. 나의 자신의 기회를 위해 몰고있다. "
훈련 타기에도 그는 때때로 자갈 길을 택할 것이라고 그는 인정했다. "다른 모든 고전에서 항상 레이스 포인트를 얻게됩니다. 레이스가 일어날 것임을 알게 된 순간, Strade Bianche에서 처음에는 자갈 부문에서 처음으로 볼 수 있습니다.
"레이스에서 가장 힘들게 지내면 아직 마무리까지 70 킬로미터 가량 지치고 시에나의 구 시가지 중심부에서 등반과 끝이 가장 까다 롭습니다. 우리는 현대 사이클에서 종종 그런 것을 보지 못한다 " 올해 10 위를 전망하고있는 쿵 (Küng)은 말한다.
"코스는 언제든 열리 며 정면에서 세심한주의를 기울여야합니다. 스트 레드 비앵치 (Strade Bianche) 동안 다른 레이스에서와 마찬가지로 행동을 지켜 보는 것이 아니라 행동하는 것이 더 좋습니다." Küng는 Tobias Ludvigsson과 Matthieu Ladagnous의 도움을받을 것이며 Strabe Bianche에서도 두 차례 열심히 경쟁 할 것입니다.
Straian Bianche 용 Groupama-FDJ :
브루노 Armirail (Fra), Antoine Duchesne (Can), Stefan Küng (Swi), Matthieu Ladagnous (Fra), Tobias Ludvigsson (Swe), Romain Seigle (Fra), Léo Vincent (Fra).
Stefan Küng :
아스타나 (Fuglsang, Lutsenko, Strade Bianche)아스타나 라이더가 Strade Bianche의 톱 10에서 끝난 지 4 년이됩니다. Diego Rosa는 2015 년에 5 위를 차지했습니다.
Fuglsang은 도로 사이클링에 완전히 집중하기 전에 청소년 카테고리의 산악 자전거에서 성공했습니다. 그 특성은 토요일에 Strade Bianche에서 두 번째로 출연 할 때 유용 할 수 있습니다. 데인은 2016 년 11 번째, 그의 유일한 참여했다. Vuelta 무르시아에서 그는 여섯 번째를 끝내고, 그 후 Ruta del Sol에서 마지막 승리가 이어졌다. 아스타나는 아직도 Alexey Lutsenko에게 중요한 자산을 가지고 있습니다. 클래식에서 4 번째로 참가한 그는 오만의 투어에서 우승했습니다. 그는 또한 Omloop Het Nieuwsblad에서 4 위를했다.
Strade Bianche의 아스타나 선택 :
(Kaz), Dario Cataldo (Ita), Omar Fraile (Spa), Jakob Fuglsang (Den), Dmitriy Gruzdev (Kaz), Alexey Lutsenko (Kaz) 등이있다.
Jakob Fuglsang :
아픈 Brambilla는 Strade Bianche에 없습니다지안루카 브랑 빌라 (Gianluca Brambilla)는 2019 년 Strade Bianche의 시작 라인에 없을 것입니다. 이탈리아 사람은 Trek-Segafredo 선택의 일부 였지만 아프다. 그의 결장은 2016 년 Fabian Cancellara와 Zdeněk Štybar의 뒤에서 3 위를 차지한 미국 팀의 좌절입니다. Brambilla는 토요일에 Fabio Felline에 의해 교체 될 것입니다. Bauke Mollema가 네덜란드 인으로 이탈리아 일간 레이스에서 처음으로 출발 라인에 올랐다.
Strak Bianche를위한 Trek-Segafredo :
Fumiyuki Beppu (Jap), Nicola Conci (Ita), Fabio Felline (Ita), Markel Irizar (Spa), Bauke Mollema (Ned), Matteo Moschetti (Ita), Toms Skujiņš (Lat).
Strade Bianche에서 Visconti에 대한 11 번째 참여Giovanni Visconti는 ProContinental 팀 Neri Sottoli-Selle Italia-KTM의 Strade Bianche를 타고갑니다. 작년에 그는 이탈리아 일일 경주에서 5 위를하였습니다. 그는 2009 년과 2011 년에 상위 10 위 안에 들었으므로 36 세의 이탈리아 인은 무엇을 기대해야하는지 알고 있습니다. 그의 10 번의 선발로 그는 팀에서 가장 경험 많은 선수이기도합니다. Fonzi, Pacioni 및 Velasco는 전에 여기 경주했습니다.
Strai Bianche의 Neri-Selle Italia-KTM :
(Ita), Luca Pacioi (Ita), Luca Raggio (Ita), Sebastian Schönberger (Aut), Simone Velasco (Ita), Giovanni Visconti (Ita) 등이있다.
AG2R- 라 몬 디알 레 – 스트 레이드 비엔 체작년 두 번째로 Romain Bardet은 2007 년에 처음으로 개최 된이 행사에서 AG2R LA MONDIALE 팀을위한 유일한 표창장을 받았습니다.
쿠엔틴 자우레 귀 : "좋은 상태를 잘 활용하라 UAE 투어에서 전체 팀과 함께 한 주간 멋진 시간을 보냈다.이 팀과 1 주일간 함께하는 것이 정말 좋았다. 나의 상태는 좋으며 최선을 다해 기쁘다. UCI 월드 투어 (UCI WorldTour) 레이스 (4 단계 4 위)에 참가하십시오. 이제 양식을 이용하고 싶습니다. 저는 이미 Strade Bianche에서 두 번 참가했습니다.이 경주는 너무나 평범하고 결코 지루하지 않습니다. 과거의 사이클로 크로스 경험 덕분에 내리막 길에서 에너지를 절약 할 수 있었지만, 경주에서이기는 곳이 아니 었습니다 .2017 년에 12 위를 차지했고 다시 좋은 성적을 올리고 싶습니다.이 이벤트가 끝나면 나는 작은 휴식을 취할 것입니다. 시즌 초반에 이미 이미 잘 다듬었다. "
이탈리아의 UAE 팀 에미레이트 (Straide Bianche)와 GP Industria e Artigianato
자갈에 Rui Costa, Gaviria, Philipsen 및 Pogačar; 그리고 Larciano에있는 젊은 팀.UAE 팀 에미리트 팀은 3 월 9 일 토요일, WorldTour 레이스 Strade Bianche와 토스카나 주말을 앞두고, GP Industria e Artigianato를 일요일에 보입니다. Strade Bianche는 유명한 흰 자갈 도로 136km, 총 31.5km의 8 개 구역, 시에나에서 끝납니다. 그 다음날 팀은 Larciano에 줄을 섰습니다.
Marco Marzano (Ita)와 Bruno Vicino (Ita)는 다음 두 팀을 이끌 것입니다.
Strade Bianche :
– 루이 코스타 (Por)
– 로베르토 페라리 (Ita)
– 페르난도 가비 리아 (Col)
– Vegard Stake Laengen (노르)
– Simone Petilli (Ita)
– 재스퍼 필립슨 (벨)
– Tadej Pogačar (슬로)GP Industria e Artigianato :
– Kristijan Durasek (Cro)
– Cristian Muñoz (콜)
– 이보 올리베이라 (포)
– 루이 올리베이라 (Por)
– Tadej Pogačar (슬로)
– 에드워드 Ravasi (Ita)
– 알렉산드르 리아 부 센코 (Bel)"우리는 Rui Costa가 이끄는 팀과 Philipsen과 Pogačar를 시도하는 두 젊은 재능을 가진 Strade Bianche와 어깨를 나란히 할 것입니다. Laengen이 항상이 대회에서 잘 보여준 것을 잊지 마십시오." 스포츠 감독이 말했다. 마르 자노. "In Larciano, Durasek can count on support from a young team. It’ll be good to see how our young talent handles themselves in this race."
Sunweb to the Women's Strade Bianche
Nicolas Marche – Team Sunweb coach: "Strade Bianche is certainly one of the most exciting one-day races of the season and as the opening of the Women's WorldTour, it's set to be an exciting race. The unique gravel roads always provide a lot of good action which is exactly what we like as a team. We go to Toscana really motivated having various good cards to play with Liane, Lucinda and Janneke all riders that we expect to play a part in the final."Line-up:
Lucinda Brand (NED), Janneke Ensing (NED), Leah Kirchmann (CAN), Juliette Labous (FRA), Liane Lippert (GER), Coryn Rivera (USA).
Coryn Rivera:
Romain Bardet: "With Paris-Nice, the story is still to be written"
On the last two weekends of your return to competition, what is your current level and what are the lessons that you can learn from your preparation at this stage?
"On these races, the result is a bonus. I race them to finish my preparation and regain a good feeling on the bike. You have to be very clever during these races to go for a victory and it doesn’t always work out, but I was not too concerned about the results. However, I knew it was a very good weekend of racing."So, are you close to your ideal condition to take on Paris-Nice?
"The month of March will be very important. This is when we will see if the work put in during winter pays off. I am not worried because physically, I feel that I am at a good level. But that doesn’t necessarily guarantee a result, because you can always have an off day on a key stage of Paris-Nice. I can’t take anything for granted, but I think I am in good shape."This year you are making your return to Paris-Nice, a race in which you have never shown your full potential. How do you explain this?
"It's a race I've never managed to handle properly, so I'm going with a lot of caution. I never know what to expect. The format suits me a little less than that of the Dauphiné, for example. There are one or two hard stages on Paris-Nice, versus four on the Dauphiné. I am a rider who loves the heat and I feel stronger when after I have put in a good amount of racing. In Paris-Nice, up until now I have never managed to find this level of performance, but we'll see if I get there this year."What are you expecting from Paris-Nice, what can be your goal in these conditions?
"I see the season as a linear progression just until the Tour de France. And what I’m looking for in races like Paris-Nice are moments when I’m taking a new step forward. I realize that with Paris-Nice, the story is still to be written. Up until now my best memory is the Brioude stage when in my second year as a professional, in 2013. On that day I was the protagonist of the race, that Andrew Talanski won (editor's note: Bardet was 6th). But as the French calendar is very important to me, I want to shine on Paris-Nice before the end of my career."Does the route of the 2019 edition give you thought of aiming this time for a spot on the podium? How do you intend to take on the marquee stage that will finish on the Col de Turini, for example?
"The Turini is a rather long ascension, but I don’t think it is tailor-made for the pure climbers. It is quite consistent, conducive to an elevated and very linear pace. It is a nice climb, but there are not many gradient changes. It will be a 40-minute climb, in the month of March, which could be interesting. There will also be a quite significant time-trial compared to the difficulties in the mountains and that does not work in my favor. And among those who will race for the general classification, I think that I am one of the few that has not yet ridden in a time-trial this season. I will be very serious and committed. But I mostly target the Dauphiné and the Tour. Of course, I want to do well, to get a positive result and move the team forward. In fact, we will have another contender with Tony Gallopin."Key points:
Ø Following an encouraging start to the season in France (2nd on the Tour du Haut-Var, 4th in the Classic de l’Ardèche, and 7th in the Drome Classic), Romain Bardet is heading into his sixth participation in Paris-Nice, where he has just one top 10 result (9th in 2016).Ø Aware of the importance of the race on the French calendar, the leader of the AG2R team carefully assumes his status as an underdog, while he keeps his focus on his main objective of the season: the Tour de France.
Romain Bardet:
Paris-Nice 2019: The Col de Turini Awaits…The col du Turini pass is the season’s first high point. Ask any rally driver, and they will tell you the same. Since the 1960’s, it has been a fixture on the Monte Carlo Rally to open the World Championships and the special stage raced on its slopes has become one of the most decisive. Indeed, the “Turini Nights” stand out as one of the most fun and atmospheric on the international circuit, despite the negative temperatures. However, this year it will be the cyclists’ turn to climb up to the pass, powered by their calf muscles and in the opposite direction to the speedsters boasting 400 horsepower. An eight-time winner of the Monte Carlo rally and a keen amateur cyclist, Sébastien Loeb has expert knowledge of the site and admits that he “definitely prefers climbing it in a car”, which means he can do it at an average speed of almost 90 kph. On 16th March, for the queen stage of the 2019 edition of Paris-Nice, the speeds will obviously be much more moderate all along the 14.9 km climb, with an average gradient of 7.3%.
Yet, this overall topological data only tells part of the story of just how difficult this challenge will be for the riders on Paris-Nice, according to race director François Lemarchand: “It’s a very irregular climb, with very steep sections and others that are less demanding. It’s also a route with very tight hairpin bends, which makes it so spectacular for the rally. In actual fact, the hardest part at this point of the season is that the riders are not yet used to such long climbs, especially after six days of competition which are set to be intense. Will the very best climbers already be able to draw on all of their qualities by that day? You would think so, because in general they undergo increasingly better preparation for races at the start of the season, but nothing can be certain”.
Warren Barguil: “It’s harder than La Couillole and harder than La Madone d’Utelle, like a genuine stage from Le Tour”.
Speaking of prior preparation for this major battle, Warren Barguil is among those who have applied themselves to it diligently. The climber from Brittany has even achieved the best time up the climb among riders equipped with Strava timing equipment, ahead of Romain Bardet who visited the site several days earlier. “It’s important to reconnoitre it. I also did the entire approach, because we will have to tackle the Côte de Pélasque slope beforehand and in total there will be 4,600 meters of gradient during the stage,” explained the Polka Dot Jersey winner on the 2017 Tour de France. “It’s a genuine high altitude pass, because we’ll be finishing above 1,600 meters”. Well aware of the decisive status that this stage assumes, Barguil is counting on the Col de Turini to launch his season in the best possible way: “In comparison to previous years, I think it’s harder, for example, than La Couillole and harder than La Madone d’Utelle, where I’ve also ridden again recently. It’s irregular, but there aren’t many moments of respite. It’s like a genuine stage from the Tour de France”.
Naturally, all the specialists will be aiming to put their name on the roll of honor at the Col Turini, as Richie Porte did at the Col de La Couillole pass two years ago with an amazing show of strength. The Australian, who will again be riding not far from his home on the final weekend of Paris-Nice, could be in ideal shape to pick up a third title on the event. In any case, the new leader of the Trek team is not ruling anything out even if he is remaining cautious: “Seeing as I live in Monaco, the Col de Turini is one of my regular climbs at several points during the year, but not really in winter because it’s often covered in snow. It’s a fine climb and I’m glad that the battle for Paris-Nice will be taking place there. In actual fact, I think that the Col de Turini is better suited to me than the climb up La Couillole. It’s long and never easy, even if the last five kilometers are fairly regular. That said, on Paris-Nice, you never know if the pretenders for the general classification will arrive intact for the queen stage”. Clearly, Porte remembers that he was not in the reckoning for victory on the morning before the climb up La Couillole, after having lost more than 14 minutes on the second day of racing. Paris-Nice can be lost at any point during the week… and is likely to be won on the Col de Turini.
Key points:
Ø Following finishes at altitude contested at La Madone d’Utelle (2016), the col de la Couillole pass (2017), the Colmiane resort (2018) or a little further away at the Montagne de Lure climb (2009, 2013), this year the pack will take part in a titanic battle on the slopes leading to the Col de Turini pass, the day before the end of the race.
Ø With their eyes on this queen stage, the most meticulous climbers have already reconnoitered this brand new climb for the race, on which the title for the 77th edition should be decided. In training, Warren Barguil has been the quickest so far!The Col de Turini on the Tour de France
The pass has been climbed three times by the pack on the Grande Boucle.
. 1948: San Remo > Cannes (L. Bobet led at the summit and won the stage)
. 1950: Menton > Nice (J. Robic led at the summit, but F. Kubler won the stage)
. 1973: Embrun > Nice (V. Lopez-Carril led at the summit and won the stage)2019 paris-Nice route:
AG2R-La Mondiale team in Paris-NiceBenoit Cosnefroy will race Paris-Nice for the first time. The 2017 U23 World Champion has completed 15 days of racing since taking the start at the Santos Tour Down Under.
Julien Jurdie: "The first three stages of Paris-Nice will be fairly traditional, and we will certainly expect to invest a lot of effort in keeping our two leaders, Tony Gallopin and Romain Bardet, well placed. Starting on Wednesday, the crossing of the Massif Central with the arrival in Pélussin, can create the first surprises. The time trial around Barbentane will be interesting as a test with a view to the next Tour de France. Of course, the attraction of the week will be the climb of Turini on Saturday. It will be the first long pass of the beginning of the season, climbing more than fifteen kilometers. The guy’s bodies are not yet accustomed to this kind of effort. For several years, we have also seen that the short stage on Sunday can tilt the race. Throughout this past weekend, whether in Belgium or on the roads of the Drôme Ardèche, we were playing a big part in all of the races. We hope to continue in that direction."
Sunweb to Paris-Nice 2019
Marc Reef – Team Sunweb coach: "We head to Paris-Nice with both GC and sprint ambitions, with Wilco our guy for the overall and Michael our leader on the flat and hilly stages. We bring a well rounded team here to support our goals with Roy bringing a lot of experience as our captain. We expect to see three possibly hectic and windy stages early on in the race where we directly have to be sharp and look day by day to the best possible plan to reach our goals."Line-up:
Jan Bakelants (BEL), Roy Curvers (NED), Wilco Kelderman (NED), Michael Matthews (AUS), Casper Pedersen (DEN), Martijn Tusveld (NED), Louis Vervaeke (BEL).
Wilco Kelderman:
Deceuninck – Quick-Step to Paris-Nice
Philippe Gilbert and Bob Jungels will be in action next week at the first big stage race of the season (10-17 March).Located in the western suburbs of Paris, some 19 kilometers from the center of France’s capital, Saint-Germain-en-Laye will become the tenth town in the Yvelines department to kick off Paris-Nice, on Sunday, when the riders will head out for a 138.5km-long route which should end in a mass gallop. Over the next two days, in Bellegarde and Moulins, the fast men will get two more opportunities, before the terrain will tilt toward the puncheurs in Pélussin, where four climbs jammed in the last 60 kilometers are guaranteed to make things more interesting.
Barbentane, a town which in the Middle Ages was invaded by a plethora of Germanic tribes, will play host to a 25.5km individual time trial held on lumpy roads which should seriously reshuffle the general classification ahead of the final three days, which include a trek to Brignoles, where the baroudeurs will hope to shine, and two mountain stages.
The first of these will take the peloton atop Col de Turini (14.9km, 7.3%), a climb never before used in Paris-Nice, but tackled on three occasions at the Tour de France, in 1948, 1950 and 1973, when Louison Bobet, Jean Robic and Vicente Lopez-Carril were the first at the top. Turini, known also from the iconic Monte Carlo Rally, will take the riders to 1,607 meters, where precious bonus seconds will await the top three.
Starting and finishing in Nice, on the beautiful Promenade des Anglais, site of a TTT at the 2013 Tour de France, and where the 77th edition will conclude, stage eight will see the bunch go over six classified climbs, including Col d’Èze (1.6km, 8.1%) and Col des Quatre Chemins (5.5km, 5.5%), which tops out with nine kilometers to go, thus giving the GC contenders one last opportunity to tilt the balance in their favor.
For Philippe Gilbert, Paris-Nice will be the first stage race of the season, one which the 2012 World Champion will tackle with a strong morale following a strong showing last weekend at Omloop Het Nieuwsblad. Luxembourg Champion and Kuurne-Brussels-Kuurne winner Bob Jungels returns after four years at the French event, where the Deceuninck – Quick-Step team will be rounded out by Tim Declercq, Volta ao Algarve stage victor Fabio Jakobsen, Iljo Keisse, Fabio Sabatini and Florian Sénéchal, who on Tuesday notched up his first ever pro win, at Le Samyn.
“After the first stage, where the wind could end up influencing the outcome, the race will become harder and harder, favoring the puncheurs and the breakaway specialists. We hope to win a stage with Fabio, but he is recovering from sickness, so it remains to be seen how he goes. Paris-Nice is a step-up for him against a quality field, but regardless of how he fares, it is going to be a good experience for him. Philippe can also be in the mix on some of the days, while Bob will look to continue his fine form, do a good time trial and be a factor in the general classification”, said sports director Tom Steels.
10.03–17.03 Paris-Nice (FRA) 2.UWT
Riders:Tim Declercq (BEL), Philippe Gilbert (BEL), Fabio Jakobsen (NED), Bob Jungels (LUX), Iljo Keisse (BEL), Fabio Sabatini (ITA), Florian Sénéchal (FRA)
Sports Director: Klaas Lodewyck (BEL) and Tom Steels (BEL).Bob Jungels:
Richie Porte to Race at Volta a CatalunyaA last-minute change in Richie Porte’s program has been announced by his team, Trek-Segafredo, today. Porte is now set to race at Volta a Catalunya instead of the earlier announced Paris-Nice.
Team physician, Scott Major: “A bronchitis sustained after the Jayco Herald Sun Tour has caused a setback in Richie’s build-up to the spring races, and his performance in UAE Tour confirmed this. Given these circumstances, Paris-Nice unfortunately comes too early for Richie.”
Richie Porte: “Paris-Nice was an important early-season goal for the team but also for me personally. I’ve won this race in 2013 and 2015 and I was really looking forward to go back there and try to win it for the third time. I am very sorry that that is not going to happen this year and I would like to thank the team for their understanding. I am confident that with a good block of solid training between now and the end of March, I will be ready to compete at the highest level in Volta a Catalunya.”
Line-up for Paris-Nice: Julien Bernard (FRA), Giulio Ciccone (ITA), Koen de Kort (NED), John Degenkolb (GER), Alex Kirsch (LUX), Jarlinson Pantano (COL), Edward Theuns (BEL)
The final line-up for Volta a Catalunya will be announced later.
Richie Porte winning Down Under:
Aru and Martin Testing in the Silverstone Wind Tunnel
Day dedicated to aerodynamic tests for Fabio Aru and Daniel Martin.The two UAE Team Emirates riders visited the Silverstone wind tunnel facilities, within the Silverstone Sports Engineering Hub adjacent to the British motor racing circuit. The work focused on perfecting their movements on the Colnago K.One time trial bikes under the direction of the wind tunnel staff, the supervision of Iñigo San Millan (head coach of UAE Team Emirates) and the materials advice from Lars Teutenberg. They carefully tested the various configurations offered by the team’s technical materials suppliers.
“It feels good working in a state-of-the-art facility, where the fastest cars in the world are also tested,” Aru said. “We examined a range of time trial positions, looking for those that guarantee the best combination of aerodynamics and comfort. The work was worth it, an excellent opportunity offered by the team.”
“It is very important to be able to add the wind tunnel test to the research work already carried out in winter on the track,” 추가 된 남자 이름. “The wind tunnel offers a neutral environment, which allows technicians to collect useful data for the choice of materials. For a cyclist facing a race against the clock, it’s essential he knows he’s riding a bike that’s expressing its maximum potential.”
Adam Yates Returns to the Tour de France to Turn the Tide2016 best young rider Adam Yates will line up at the Tour de France in July, motivated to impact the top-end of the general classification battle.
Having finished fourth that same year, things didn’t go to plan for the 26-year-old when he returned in 2018, settling for 29th place, a result he’s determined to turn in his favor this year.
The 2019 Tour de France route, released last year, features limited time trialling in the form of one team time trial and one individual individual time trial, a surprising number of climbs at high altitude and some extreme stage lengths, both long and short.
Adam Yates: "I’m super excited to go back to the Tour this year. Last year we made some mistakes that cost us and it was a big disappointment, so it’ll be good to go back and rectify that."
"Even though I’ve got earlier races/targets coming up, in the back of my mind everything I’m doing is build up for the Tour"
"Already this year the team has been really committed in all aspects and it just goes to show because the results are flowing. Even though the Tour is a long way away at this moment in time and there’s a lot of races before we get there, it’s a good feeling to see the team working so well so early in the season."
"Obviously 2016 was a highlight for me personally, riding almost two weeks in the white jersey and eventually finishing fourth on general classification was an amazing experience and confirmed to myself that I can ride at the highest level for three weeks."
Matt White: "The challenge for any athlete is repeating a breakthrough performance. Adam showed in 2016 that he can mix it with the big boys at the Tour de France, he had a very solid Giro in 2017 and even though last year didn’t go as we had planned, we are heading back this year with ambitions of Adam challenging for a spot on the podium come July."
"Adam will have a great team supporting him and I really believe he is going to show what he is capable of. He is one of the best climbers in the world and helping him to put it all together for three weeks on the biggest stage is an exciting challenge."
"We are also continuing to learn as a team and we are going through that process with different groups of riders at different races and that will only continue."
"It is an interesting course with limited time trial kilometers and some very high passes, which have not been seen before in the Tour de France. I like the route and avoiding Western France makes that first week a little less tense. We are in the mountains quite early and with a team time trial day two we will certainly see the lay of the land quite early in proceedings."
NOTE: All riders subject to final selection process.
Adam Yates winning in Valencia:
Campenaerts Talks About Hour Record AttemptLast week, it was officially announced that Belgian Lotto Soudal rider Victor Campenaerts will attempt to set a new UCI Hour Record timed by Tissot at the Velodromo Bicentenario (Aguascalientes, Mexico) on 16 or 17 April this year. For this project, Lotto Soudal is partnering with Golazo – specialist in sports marketing – who will bring their expertise and funding to help in setting the event up.
Victor Campenaerts looks back on the altitude training camp in Namibia and also looks ahead to his Hour Record attempt. Also general manager John Lelangue and sports manager Marc Sergeant discuss the planned attempt.
Victor Campenaerts: “I arrived in Belgium today (4 March) and at the moment, there isn’t much of a shock. I had a perfect training camp in Namibia. For two months, I only had to concentrate on doing my training schedule and I didn’t have to worry about anything else. If you are able to train in such a way, the return you get from the training camp is really big. Besides specific time trial sessions, I also did a lot of endurance rides. Those still are the basis. I feel that I’ve improved a lot between the start and the end of the training camp. Now I understand the choice of GC contenders to have such long altitude training camps.”
“Without competition rhythm, it is always difficult to tell how the shape is. In order to still improve that one percent, I will be at the start of Tirreno – Adriatico next week. If I could set a good performance in the closing individual time trial, that would of course be nice. I also look forward to joining the team again and – for example during the team time trial – to contribute to a nice GC result for one of the Lotto Soudal riders.”
“Thanks to Jens Voigt, who attracted fresh interest with his attempt in 2014, I first started to think about the Hour Record. But at the time, I wasn’t the rider I am today. Last year – during the start of the Vuelta – Dion Beukeboom attacked the record and the Dutchman came pretty close. The only difference is that he – contrary to myself – is not riding at WorldTour level. During that Vuelta, Thomas De Gendt tried to raise my interest for the Hour Record. After the world championships in Innsbruck, I travelled to Grenchen to do a test on the track and that’s where things really started to become concrete. At the moment – as the attempt is coming closer – not a single day passes without thinking about the Hour Record.”
“I will travel to Mexico on the 27th of March. I will have another three weeks’ time to do some really specific training sessions in order to start the attempt in the best possible way. I’ve already got the complete planning until the attempt in my head. With a two-day timeslot, we still have the possibility to await the most optimal conditions. Personally, I would prefer to attack the Hour Record on the 16th of April, but if the air pressure would not be ideal, it will be an easy decision to wait another day. I assume – with normal air pressure conditions – that I can break the record.”
John Lelangue, general manager Lotto Soudal: “It is a unique, overarching project. It is about one rider who is supported by the complete team. We are lucky that our main partners – like the Nationale Loterij and Soudal – are fully behind this project. Also our technical partners such as Ridley, Vermarc, HJC and Gaerne are doing everything they can to make it something special. Besides, the sports department also played an important role in shaping Victor’s training and racing schedule. We are grateful to Golazo for providing us with the financial and organizational support.”
“To bring Victor in the best possible conditions at the start, takes a meticulous planning. In the first place, it needed to be decided how the training camp in Namibia would fit into his race schedule. That way, it was decided that Victor will participate in Tirreno – Adriatico, an important WorldTour event that starts with a team time trial and ends with an individual time trial. Besides, staff is also needed in Mexico to prepare the attempt in a very specific way.”
Marc Sergeant, sports manager Lotto Soudal: “It all started in 2017 when we contacted Victor. We had a really good conversation in which we promised to grant him the freedom – through altitude training camps and positioning tests – to further develop himself as a time trialist. Then, the Hour Record attempt was still out of the question but we informed him that we were open for that challenge. Since Victor has been part of Lotto Soudal, he already showed what he is capable of. He won the European time trial championship twice and also took the bronze medal during the world championships last year. That moment, the idea became more realistic. The Hour Record is something unique and would be something big for our team. Of course, we hope that he breaks the record, but beating the time of Bradley Wiggins will for sure not be easy.”
Victor Campenaerts:
Update – E3 BrinckBank Organization Pulls Poster and Reacts SensiblyThe organization of the E3 BinckBank Classic has withdrawn the poster with the posing women with bodypaint. This in response to an admonition from the UCI, which found it unfriendly. On social media, the E3 asks followers if they have suggestions for a new expression. "In your opinion, what new image should/should be on our new banner in the coming weeks? Suggestions?" The 'frog', which was formed by the two women, was changed for a question mark.
Caja Rural-Seguros RGA will Take Part in the Hammer SeriesFor the third consecutive year, Caja Rural-Seguros RGA will participate in the Hammer Series, a competition developed by Velon. During the next months, the Spanish team will travel to Hammer Stavanger (Norway, May 24-26) and Hammer Limburg (Netherlands, June 7-9).
This new and innovative race model rewards the team as a whole and not just the individual riders. The winning team is the one that collects the most points after three different races; Hammer Climb, Hammer Sprint and Hammer Chase. Each team will select a total of seven riders for each Hammer event and then pick five riders for each of the three disciplines.
Caja Rural-Seguros RGA has already taken part in the Hammer Series on three occasions in the past: twice in Limburg (2017 and 2018) and once in Stavanger (2018). We are one of the few Professional-Continental teams invited to this competition.
José Miguel Fernández (sports director): "We are very happy and excited to compete in the Hammer Series once again. It's a very attractive race format and we really want to be part of. I especially like the Hammer Series because it represents the maximum expression of teamwork. Often in this sport, the individual performances outshine those of the team. Working together for a common goal, as we do in the Hammer Series, is not only a great initiative but also great training for the rest of the races during the season. We will try to fight with the top teams and, why not, try to be protagonists amongst them."
Jon Irisarri: "The Hammer Series is a completely different experience compared to the rest of the races on the calendar. I was lucky enough to participate in the first edition that was held in Limburg and I really liked it. The races are shorter but very intense. The communication between the riders on the team is the key in order to be able to distribute the efforts properly. This year, I will take part in the Hammer Series once again and I hope to be able to contribute with my experience from the previous editions. I’m really looking forward to it."
ŠKODA Extends Sponsorship Deal with A.S.O. Until 2023ŠKODA AUTO is extending its commitment to the Tour de France as the official main partner and vehicle partner until 2023. The car manufacturer and the sports event organizer are thus laying the foundation for further joint success after 15 years of successful partnership. The extensive cooperation will include not only the Tour de France partnership but also other cycling races.
In addition to the Tour de France, the partnership with the sports organizers includes the La Vuelta, Paris-Nice, Critérium du Dauphiné, Paris-Roubaix, La Flèche Wallonne, Liège-Bastogne-Liège and L'Etape du Tour. ŠKODA is also broadening its commitment to support the Paris-Tours and Volta Catalunya cycling races, as well. During the Tour de France, La Vuelta, Paris-Nice and Critérium du Dauphiné, ŠKODA sponsors the Green Jersey for the rider with the highest number of points.
During the 2018 Tour de France, between 10 to 12 million cycling enthusiasts flocked to the circuit, not to mention that the race is broadcast in 190 countries around the globe, making the traditional tour of France the third largest sporting event in the world. The event app powered by ŠKODA AUTO was downloaded to around 1.5 million devices in 2018.
An important part of the ŠKODA’s Tour de France commitment is supporting the event as the official vehicle partner. From the outset, the ŠKODA excels with maximum reliability. Individual teams, as well as race officials and organizers, are also provided vehicles from the traditional Czech manufacturer. For example, the ŠKODA SUPERB serves as the Red Car – a command centre with a retractable glass roof, allowing tour director Christian Prudhomme to stand up in the back for an optimal view of the peloton before the start of a stage.
Also, ŠKODA is present with large-format advertising slogans and broadcasts the event on many different channels. For the 2019 Tour de France, ŠKODA AUTO will be launching a new marketing campaign that TV, online and social media viewers can follow.
ŠKODA’s close relationship with cycling goes far beyond sponsorship activities; ŠKODA runs its own cycling-related website, WeLoveCycling.com, and bicycles and accessories have been part of ŠKODA‘s extended product range for many years.
Alain Favey, ŠKODA AUTO Board Member for Sales and Marketing, says: "ŠKODA and cycling go hand in hand. The extension of our long-standing partnership with the Tour de France organizer A.S.O. emphasizes the ŠKODA brand’s close connection to cycling, and supporting the Tour de France as well as other renowned cycling events is an expression of our 125-year company tradition. Indeed, our brand’s success story began with the production of bicycles in December 1895."
Christian Prudhomme, A.S.O. cycling director: "ŠKODA is an essential partner for the Tour de France as well as for the races that we organize. During the Tour de France, the red number 1 ŠKODA is more than just a car, it is a control tower, an office, and a valued and trusted friend. We are thrilled to extend this cooperation with an efficient, reliable and dynamic partner."
Key points:
Ø ŠKODA AUTO and Tour de France organizer A.S.O. extend partnership until 2023.
Ø Czech automobile manufacturer has supported Tour de France for 15 years.
Ø Extensive cooperation with A.S.O. will be expanded to include additional cycling highlights.
Video: The Best Moments from the UAE Tour 2019The emotions and the charming atmosphere of the UAE Tour 2019 in the eyes of the UAE Team Emirates.
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